Többször írtunk már a hiteles és nem hiteles cégkivonatok közötti főbb különbségekről. Ahhoz, hogy pontosan ismerjük a különböző típusok tulajdonságait, érdemes elolvasni a korábbi bejegyzéseinket. A mai bejegyzésben a hiteles elektronikus cégkivonatról szeretnénk egy rövid összefoglalót készíteni. Többen jelezték már felénk azt a „problémát”, hogy kinyomtatták, és magukkal vitték a hiteles elektronikus cégkivonatot, amelyet az ügyintéző nem fogadott el. Igen, ez valóban így lehet, hiszen elektronikus dokumentumról van szó. Hogy miért lényeges ez, azt hamarosan elmondom.

Hiteles cégkivonat és hiteles elektronikus cégkivonat

Sajnos nem jogosan háborodik fel az ügyfél akkor, amikor nem fogadják el tőle a pénzért megvásárolt hiteles elektronikus cégkivonatot. A dokumentáció nevében nem véletlen tűntetik fel, hogy elektronikus. Ezt azt jelenti, hogy ez a dokumentum egy (időbélyeggel és) elektronikus aláírással ellátott dokumentáció. Azok az elektronikus formában letöltött cégkivonatok, amelyek nincsenek elektronikusan aláírva, nem számítanak hitelesnek. Itt már rögtön tisztáztuk is azt a kérdést, hogy mi a különbség a hiteles cégkivonat és a hiteles elektronikus cégkivonat között.

Mikor számít közokiratnak egy elektronikus cégkivonat?

A megvásárolni kívánt dokumentációt elektronikus aláírással és időbélyegzővel látják el, ezután az okirat már elektronikus közokiratnak minősül. Érdemes mindig odafigyelni arra, hogy az elektronikus szó benne szerepeljen a kérvényben, hiszen ez biztosítja az online ügyintézés folyamatát.

A hiteles elektronikus cégkivonat minden cégforma esetén elérhető. Arról, hogy miként lehet a legegyszerűbben letölteni, szintén a korábbi bejegyzések között található leírás. Oldalunkon a vállalkozásokkal kapcsolatos elektronikus dokumentációk nagy része elérhető.

Miért nem fogadják el a nyomtatott hiteles elektronikus cégkivonatot?

Ideje rátérni a témánk egyik fő kérdésére, hogy miért utasítják vissza az elektronikus dokumentumok kinyomtatott formáját az ügyintézések során. Ez nem csak a cégkivonat, hanem más esetekben is így van. Például az elektronikus cégkivonatok mellett léteznek még az elektronikus cégmásolatok, vagy az elektronikus cégbizonyítványok is. Ezek az elektronikus dokumentumok kizárólag elektronikus formában számítanak közokiratnak. Csak akkor érvényes az elektronikus aláírás, ha azt a megfelelő programmal használják, nyitják meg az ügyintézés során. Egy kinyomtatott elektronikus dokumentum elveszíti hitelességét a nyomtatás után. Az Es-3 formátumú dokumentumokat emiatt kérjük elektronikusan továbbküldeni a befogadó szerv felé.

Mielőtt a hiteles elektronikus cégkivonat letöltése mellett dönt, érdeklődjön az ügyintézés helyén arról, hogy milyen típusú dokumentációt fogadnak el.

Kategória:

News,

Utolsó frissítés: 2024-03-05