Cégkivonat lekérés weboldalunkon keresztül a lehető leggyorsabban. Általánosságban, ha cégdokumentum beszerzésére van szükség valamilyen ügyintézéshez, akkor arra azonnal szükség van. A saját cégünkkel kapcsolatban számos esetben kérhetnek tőlünk hiteles, vagy elektronikusan hitelesített cégkivonatot. Van azonban olyan helyzet is, amikor nem a saját, hanem például egy új, potenciális üzleti partnerünk hiteles cégadataira vagyunk kíváncsiak. Miért lehet szüksége önnek is egy ilyen dokumentumra? A mostani írásunkban megadjuk a választ.

Cégkivonat lekérés, mit mutat meg egy friss cégdokumentum:

Amikor a kezünkben tartjuk egy cég aktuális, 30 napnál nem régebbi friss hiteles cégkivonatát, akkor úgy is fogalmazhatunk, hogy az a cég számunkra „nyitott könyv”. Persze nem látunk benne mindent, mint mondjuk a pénzügyeire vonatkozó adatok, vagy tulajdonosi arányokat, ugyanakkor a legfontosabb információkkal rendelkezünk:

Cég általános információi:

  • Cégnév
  • Cégjegyzékszám
  • Adószám
  • Székhely
  • Telephely
  • Fióktelep
  • Főtevékenység
  • Jegyzett tőke
  • Státusza
  • A bejegyzés dátuma
  • A választott cégforma
  • Létesítő okirat kelte és módosításainak dátumai
  • Jegyzett tőke
  • Képviselet módja
  • Képviseletre jogosultak adatai
  • Könyvvizsgálók adatai
  • Cég statisztikai számjele
  • Cég pénzforgalmi jelzőszáma

Látható tehát, hogy egy fontos üzleti- vagy pénzügyi döntés előtt érdemes egy cég esetében minimum a friss és aktuális adatokat mutató cégkivonatát lekérnünk.

Nem véletlenül kérik ezt például a cégek esetében is a bankok, mielőtt bankszámlát szeretnénk nyitni náluk, vagy céges hitelt szeretnénk igényelni. Egy aktuális hitelesített cégkivonat ugyanis számos dologra rá tud mutatni a cégünkkel kapcsolatban.

Cégkivonat lekérés – Egy új üzleti partnerrel kapcsolatban

Ahogy a bevezetőben is írtuk, akkor is érdemes lekérnünk egy cég hiteles cégkivonatát, ha nem a sajátunkról van szó. Hanem például egy új üzleti partner esetében szeretnénk biztosra menni: stabil és megbízható háttérrel rendelkezik-e.

Amennyiben egy komolyabb (magasabb anyagi kockázattal járó) együttműködést szeretnénk kötni egy másik céggel, mindenképp érdemes utána járnunk, hogy az aktuális hivatalos információk alapján mennyire bízhatunk meg bennük rövid- és hosszú távon is.

Pozitív és negatív információk

Az üzleti partnereinkről lekért hitelesített cégkivonatokon az alap információkon felül arról is képet kaphatunk, hogy milyen anyagi és gazdasági helyzetben van az adott cég.

Optimális esetben csak pozitív információkat találunk ezeken a hivatalos céges dokumentumokon, így jó eséllyel bátran megbízhatunk a leendő partnerünkben. Ebben az esetben sem volt hiábavaló lekérnünk a hiteles cégkivonatukat, hiszen nyugodtabb szívvel dönthetünk az együttműködés mellett.

Előfordulhat azonban olyan helyzet is, amikor éppen egy ilyen hiteles cégkivonat lekérés segít elkerülni egy veszteséges együttműködést. A cégkivonatok ugyanis a számunkra „negatív” információkat is éppúgy tartalmazzák.

Amennyiben leendő partnere cégkivonatából az alábbiak derülnek ki, érdemes átgondolnia az együttműködést:

  • Csőd- vagy felszámolási eljárás zajlik ellene
  • Törölt adószámmal állunk szembe
  • NAV által elrendelt végrehajtás zajlik ellene
  • Hivatalból való törlés történt
  • Bűntetőjogi intézkedés vagy vizsgálat zajlik
  • Vagyoni részesedés lefoglalása zajlik

Egy ilyen üzleti partner ugyanis a saját cégünket is veszélyezteti. Gondoljunk csak egy-egy nagyobb összegű, de kifizetetlen számlára!

Cégkivonat lekérés, és a cikkünk összegzése:

A hiteles cégkivonat lekérése nem pusztán adminisztratív lépés. Valójában egy fontos védelmi vonal saját vállalkozása számára – megalapozott döntést csak biztos információkra támaszkodva lehet hozni.

Amennyiben szeretne biztosra menni az új partnere kapcsán, kérje le most a hivatalos, közhiteles adatokat tartalmazó cégkivonatát – akár idegen nyelven is!

Nem szükséges fordító irodát felkeresnie, amennyiben angol, német, vagy akár francia nyelven van szüksége cégkivonatra, egyszerűen le tudja tölteni.

Cégkivonat lekérés regisztráció nélkül, egyszerűen bárhonnan

Üzleti helyzetekben gyakran nincs idő hosszasan keresgélni, regisztrálni, majd várni a megerősítő e-mailekre. Éppen ezért hoztuk létre a Cegkivonatmost.hu oldalt úgy, hogy a legfontosabb dokumentum – a hiteles vagy elektronikusan hitelesített cégkivonat – percek alatt, regisztráció nélkül letölthető legyen.

Nem kell mást tennie, csak beírni a cég nevét vagy adószámát, és néhány kattintás után már töltheti is le a kívánt dokumentumot.
Bármikor. Bárhonnan.

Akár tárgyalás közben, akár út közben, akár egy kávé mellett – a cégkivonat néhány perc alatt a kezében lehet. A rendszerünk mobilra optimalizált, így akár okostelefonról is kényelmesen használható.

Nálunk nincsenek felesleges lépések, csak a lényeg: megbízható, naprakész adatok, egyszerűen, gyorsan.
Ez nem csupán kényelem – ez üzleti biztonság és versenyelőny.

Kérdése van az hiteles cégkivonat lekéréssel kapcsolatban?

Ha bármilyen kérdése merülne fel a hiteles cégkivonat igényléssel, annak folyamatával és feltételeivel kapcsolatban, akkor kérjük jelezze nekünk! Kollégáink szívesen állnak a rendelkezésére.

Kategória:

Uncategorized,

Utolsó frissítés: 2025-05-29