A hiteles cégkivonat beszerzése egyszerű dolog, abban az esetben persze, ha pontosan tudjuk, mire van szükségünk. Cégkivonat és cégkivonat között is rengeteg lehet ugyanis a különbség, leginkább attól függ mire szeretné felhasználni, illetve, hogy melyik befogadó szerv kéri. Ebben a bejegyzésben bemutatunk 3 fontos kérdést, amelyre a cégdokumentum igénylése előtt mindenképp érdemes tudnunk a választ. És természetesen azt is, hogy ezek ismeretében hol és hogyan szerezhetjük be a számunkra szükséges hiteles cégkivonatot a leggyorsabb és legegyszerűbb módon.

Tájékozódás vagy ügyintézés: miért van szükségünk cégkivonatra?

Az első és egyben legfontosabb kérdés: tájékozódás vagy pedig ügyintézés céljából lesz szükségünk az adott dokumentumra? Ha ugyanis cégkivonatot szeretnénk igényelni, választhatunk az ingyenesen letölthető, illetve a fizetős opciók közül, amik hitelesnek számítanak, mert minden esetben a hatályos cég adatokat fogja tartalmazni. És habár az ingyenes cégkivonat csábítóan hangzik, fontos tudni, hogy a legtöbb helyzetben az ingyenes cégkivonat nem használható fel hivatalos ügyintézéseknél. Ennek oka, hogy az ingyenesen letölthető cégkivonat nem tartalmazza az adott céggel kapcsolatos, legfrissebb, hitelesített információkat ellentétben az e-hiteles vagy közhiteles cégkivonattal. Általában 30 napig felhasználható, ha több hónapos dátum fog rajta szerepelni, biztosan nem fogják elfogadni. Ettől függetlenül egyszerű tájékozódás céljából az ingyenes cégkivonat is megoldást jelenthet. A cég ügyvezetőjét, vagy a cég alap adatait leellenőrizni megfelelő lehet, de ha a saját vállalkozásunkkal kapcsolatban szeretnének ügyet intézni, arra semmiképp nem javasoljuk.  Hivatalos ügyintézés vagy üzletkötés esetén egészen biztos, hogy legalább elektronikusan hiteles cégkivonatra lesz szükségünk, amit oldalunkról sikeres bankkártyás fizetés után azonnal le tudnak tölteni, és nem kell azon izgulni, hogy elfogadják-e, vagy sem.  A hitelekkel és pályázatokkal kapcsolatos ügyvitel esetén nagy valószínűséggel feltétel lesz a papíralapú, közhiteles cégkivonat. Amennyiben eredetiben, papír alapon szeretnék az is 1-2 nap alatt megkapják sorban állás nélkül. Pest megyében akár aznapi szállítással is tudjuk kézbesíteni.

Hitel, pályázat, üzletkötés: mire szeretnénk használni a cégkivonatot?

A fentebb leírtakból már kiderül, hogy a felhasználás helye és módja meghatározza azt is, hogy milyen típusú cégkivonatra lesz szükségünk. Ahogyan már említettük, a hitelek és a pályázatokkal kapcsolatos ügyintézés során nagy valószínűséggel papíralapú, közhiteles dokumentumra lesz szükségünk, vagy lehetséges, hogy elfogadják az es.3 cégkivonatot is. Ezt leszámítva azonban, ha csak azt kell igazolnunk, hogy jogunk van eljárni a cég nevében az esetek többségében az elektronikus formátumú, hiteles cégkivonat is elegendő lehet PDF formátumban. Amennyiben nem tudjuk, hogy a felhasználási hely pontosan mit követel meg tőlünk, abban az esetben érdemes közhiteles cégkivonatot igényelnünk, ugyanis ez a legmagasabb hitelesítési forma Magyarországon, így biztosak lehetünk abban, hogy az ilyen jellegű dokumentumot minden szituációban elfogadják.

Belföld vagy külföld: hol szeretnénk használni a cégkivonatot?

Amennyiben a cégkivonatra belföldi ügyintézés céljából lesz szükségünk, abban az esetben – a helyzettől függően – elegendő a hiteles vagy közhiteles dokumentum beszerzése. Külföldi ügyintézés esetén azonban szükséges lehet az úgynevezett Apostille felül hitelesítésre. A dokumentum tartalma ebben az esetben is megegyezik a magyar nyelvű hiteles cégkivonat tartalmával, a különbség annyi, hogy a dokumentum egy felülhitelesítésen megy keresztül, amelynek során jogosultságot kap arra, hogy bármelyik határon túli államban használható legyen. Nem minden esetben van szükségünk ilyen jellegű hitelesítésre, azonban külföldi banki ügyintézés során kizárólag az ezzel ellátott cégkivonatot fogadják el, és általában céges adásvételek esetén is. Külföldi ügyintézés esetén az apostille cégkivonatot javasoljuk, amit igényelhetnek angol, német, és francia nyelven is.

Holés hogyan szerezhető be leggyorsabban a szükséges dokumentum?

A cégkivonat igénylése napjainkban már rendkívül egyszerű feladat. az oldalunkon keresztül ugyanis mind hiteles, mind közhiteles, mind pedig Apostille felülhitelesítéssel ellátott dokumentum igényelhető. Oldalunkon ez csupán néhány kattintásba telik, a gyors és biztonságos online fizetési lehetőségnek köszönhetően pedig pillanatokon belül megoldható. Az elektronikusan hitelesített cégkivonat fizetés után azonnal megérkezik e-mailben, míg a közhiteles cégkivonattal és az Apostille cégkivonatot pedig elsőbbségi-ajánlott küldeménykét küldjük, vagy akár futárszolgálattal is. Az általunk nyilvántartott cégkivonatok mindig frissülnek és a hatályos adatokat fogják tartalmazni, így Ön mindig naprakész információk birtokában lesz! Töltse le hiteles cégkivonatát a nap 24 órájában, illetve, ha bármilyen kérdése merülne fel keressen minket a 36 70 288 6799  telefonszámon!